Δεν πέρασαν 15 μέρες από το δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» για την υπόθεση μαζικής αντιγραφής σε εξέταση προπτυχιακού μαθήματος και στη διάθεσή μας βρίσκονται στοιχεία και φωτογραφίες που αποδεικνύουν την ύπαρξη μιας ομάδας συνδικαλιστών της ΔΑΠ οι οποίοι τα τελευταία τουλάχιστον τρία χρόνια έχουν δημιουργήσει ένα καλά οργανωμένο δίκτυο μαζικών αντιγραφών μέσω facebook σε πλήθος μαθημάτων του Οικονομικού Πανεπιστημίου (ΟΠΑ).
Πάνω από 10 πρόσωπα εμπλέκονται στη δημιουργία αυτών των ομάδων, ενώ πολλές δεκάδες φέρονται να είναι οι φοιτητές οι οποίοι χρησιμοποίησαν τις συγκεκριμένες... υπηρεσίες ώστε να περάσουν τα μαθήματα στις εξετάσεις στα περισσότερα τμήματα του ΟΠΑ.
Από τα στοιχεία που παρουσιάζουμε σήμερα προκύπτει πως κατά την ώρα της εξέτασης τα κινητά των φοιτητών παίρνουν φωτιά, αναπτύσσονται διάλογοι και οι απαντήσεις στα θέματα μοιράζονται σε δεκάδες άτομα που είχαν την τύχη ή την πρόθεση να συμμετέχουν στα κοινά διαδικτυακά γκρουπ.
Μέχρι στιγμής (και ενώ τα στοιχεία πολλαπλασιάζονται μέρα με τη μέρα) έχουν βρεθεί ομάδες σε 13 διαφορετικά μαθήματα.
Η πρακτική είναι η ίδια και πολύ αποτελεσματική, αν κρίνουμε από τα ενθουσιώδη σχόλια στους διαλόγους των φοιτητών.
Τα στελέχη της ΔΑΠ (και ορισμένοι της ΟΝΝΕΔ) δημιουργούσαν ομαδικές συνομιλίες στις οποίες εισήγαν προφίλ ορισμένων συμφοιτητών τους, είτε με τη θέληση αυτών είτε χωρίς αυτοί να το γνωρίζουν, και κατά την εξέταση άφηναν να διαρρεύσουν τα θέματα των γραπτών εξετάσεων που εξελίσσονταν την ίδια στιγμή.
Στις 19 Ιανουαρίου 2015 η φοιτήτρια της ΔΑΠ Σ.Ζ. (τα στοιχεία όλων των φοιτητών είναι στη διάθεση της «Εφ.Συν.») δημιουργεί μία ομάδα στο μάθημα Οικονομική Ανάλυση I (διδάσκων Ε. Ζαχαρίας), κοινό υποχρεωτικό μάθημα του τμήματος Μάρκετινγκ και του Οικονομικού.
Ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος μεταξύ πολλών φοιτητών:
Σ.Ζ.: Λοιπόν παιδιά αυτή είναι η συνομιλία που θα σταλθούν οι απαντήσεις των πολλαπλής επιλογής αύριο! Επειδή θα έχει δύο ομάδες το διαγώνισμα θα βγάλουμε όλοι αν μπορούμε τα θέματα φωτογραφία. Και αντίστοιχα θα δούμε τις απαντήσεις που αφορούν την ομάδα μας.
■ Μάλιστα κυρία Ζ.
■ Μάλιστα κυρία Ζ.
■ Ολοι κομπλέ;
■ Κομπλέ κομπλέ
■ Πάμε να σκίσουμε το Ζαχαρία
■ Παιδιά να σας πω κάτι; Εχω αγχωθεί
■ Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, και να κοπούμε, την επόμενη δόση
■ Θα περάσουμε!
■ Τα πολλαπλής πιάνουν 4. Για αυτό πρώτος στόχος είναι να βγουν τα πολλαπλής και μετά βλέπουμε για τα υπόλοιπα.
■ Εγώ αύριο θα είμαι από τις 7 και τέταρτο στο β (σ.σ. αίθουσα) Και θα συνεννοηθούμε. Εννοείται πως δεν πρέπει να διαρρεύσει γιατί δε ξέρουμε τι συνέπειες μπορεί να έχει.
■ Αν διαρρεύσει τη γαμήσαμε [...]
■ Προσοχή με τα κινητά να είναι στο αθόρυβο ή στη δόνηση. Και όποιος αργήσει το πρωί και τον βάλουν να κάτσει μπροστά μην το ρισκάρει καν.
Την άλλη μέρα το πρωί ο χρήστης I., που θα δώσει τις λύσεις, στέλνει:
■Καλημέρα, θέλω καθαρή φωτό και να μου πείτε ποια ομάδα είναι. Θα στείλω καθαρά πρώτα τα πολλαπλής με νούμερο και απάντηση και αν προλαβαίνουμε και άσκηση. Απλά μη σπαμάρουμε εδώ. Ο,τι δε βλέπει ή δεν καταλαβαίνει κάποιος το γράφουμε μία φορά και θα το δω εγώ.
Η ομάδα είναι οργανωμένη, μετά από λίγη ώρα αρχίζει η εξέταση και ένας συνεχής διάλογος, όπου ανεβαίνουν πρώτα τα θέματα, έπειτα οι λύσεις, ενώ λύνονται και... απορίες φοιτητών.
Στο τέλος της εξέτασης πάνω από 25 άτομα αποχωρούν από την ομάδα με την αυταπάτη ότι έχει διαγραφεί το διαδικτυακό τους ίχνος.
Και άλλη εξεταστική
Η ίδια ιστορία επαναλαμβάνεται και στις επόμενες εξεταστικές.
Στις 19 Ιανουαρίου 2017 δημιουργείται από τον ΔΑΠίτη Δ.Α. η ομάδα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκηση, κοινό μάθημα για το τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και για το Μάρκετινγκ (διδάσκουσες Ν. Πουλούδη, Α. Πουλημενάκου).
■ Τι ομαδάρα είναι αυτή!
■ Μήτσο λέω να ρίξω πιστόλι αύριο (σ.σ. να μη δώσει το μάθημα) Να έρθω ή όχι;
■ Το απόλυτο χάος αυτό το μάθημα Μήτσο
■ Α. σταμάτα να διαβάζεις και απάντησε γιατί έχω και εγώ αυτό το δίλημμα. 10.30 είναι σκληρή ώρα (σ.σ. πολύ πρωί)
■ Δώστε βάση στα κεφάλαια 4,6,9
■ Αμα δε δώσουμε βάση να κάτσουμε να κοιμηθούμε;
■ (άλλος ΔΑΠίτης): Είμαι η κεφαλή του Μάρκετινγκ 3 χρόνια τώρα. Δε θα με γαμήσεις εσύ σε μια νύχτα. Δε θέλω να διαβάσω αγόρι μου. Θέλω να πάρω πτυχίο έτσι. Το κατανοείς αυτό; Αν όχι άντε γαμήσου.
Την ώρα του μαθήματος δύο φοιτητές ανεβάζουν τα θέματα και τρεις ΔΑΠίτες (των οποίων τα ονόματα επαναλαμβάνονται και σε άλλα γκρουπ) δίνουν τις απαντήσεις.
Στις 3 Φεβρουαρίου 2017 δημιουργείται ένα άλλο διαδικτυακό γκρουπ στο facebook για το υποχρεωτικό μάθημα «Διαφήμιση» (διδάσκουσα Φ. Κοκκινάκη) του τμήματος Μάρκετινγκ.
Ο γνωστός συνδικαλιστής της ΔΑΠ Π.Π. (ο ίδιος που στις 30 Ιανουαρίου 2018 δημιούργησε αντίστοιχο γκρουπ με το όνομα «Ψυχολογία», εξεταζόμενο μάθημα εκείνης της μέρας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ), γράφει: «Παιδιά πολύ προσεχτικά μόλις έρθουν τα θέματα όποιος μπορεί βγάζει φωτό και τα στέλνει!!».
«Οκ αρχηγέ» απαντά ένας άλλος φοιτητής. Λίγη ώρα αργότερα ο χρήστης S. ανεβάζει τα θέματα και ο δημιουργός της ομάδας Π.Π. αρχίζει να δίνει τις λύσεις.
Ο ίδιος στη συνέχεια εξηγεί πως δεν βλέπει πολύ καλά κάποια θέματα πολλαπλής επιλογής γιατί δεν ήταν πολύ καθαρή η φωτογραφία από το κινητό.
Αφού λύθηκε το συγκεκριμένο θέμα και τα θέματα συνολικά (από τρία διαφορετικά πρόσωπα), ο Π. σημειώνει: «Παιδιά αποχωρήστε από αυτήν την ομάδα και φτιάχνουμε καινούρια σε άλλο μάθημα».
Στις 12 Ιουνίου 2017 ο ίδιος συνδικαλιστής της ΔΑΠ δημιουργεί ένα γκρουπ για το υπό εξέταση μάθημα «Συμπεριφορά Καταναλωτή» (διδάσκουσα Φ. Κοκκινάκη).
Μια κοπέλα τού απαντά «Sagapao». Ο Π. απαντά: «Το θέμα είναι να βγάλει όποιος μπορέσει τα θέματα φωτό».
Η Κ. (η οποία έδωσε τις απαντήσεις στο μάθημα της Ψυχολογίας) συμπληρώνει: «ή εστω γράψτε σε μήνυμα τις ερωτήσεις».
Την ώρα της εξέτασης κάποιος ανεβάζει τα θέματα και μια άλλη φοιτήτρια Β.Β. (επίσης της ΔΑΠ) δίνει τις λύσεις.
Η ομάδα «Ανάλυση 2»
Στις 14 Ιουνίου 2017 μια άλλη συνδικαλίστρια της ΔΑΠ (Φ.Ρ.) δημιουργεί μία ομάδα με το όνομα «Ανάλυση 2», για το μάθημα Οικονομική Ανάλυση II, κοινό εξεταζόμενο μάθημα για το τμήμα Μάρκετινγκ και το τμήμα της Οικονομικής Επιστήμης. Διδάσκουσα του μαθήματος η κοσμήτορας της Σχολής Οικονομικών Επιστημών Αναστασία Μιαούλη.
«Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν» αναφέρει η δημιουργός του γκρουπ στους φοιτητές που προστίθενται στην ομάδα.
Κατά τη διάρκεια της εξέτασης του μαθήματος δεκάδες είναι τα μηνύματα που ανταλλάσσονται μεταξύ των φοιτητών που είναι μέσα στην αίθουσα και αυτών που λύνουν τα θέματα απέξω.
Στις 26 Ιουνίου 2017 η φοιτήτρια Φ.Ρ. δημιουργεί την ομάδα «Πολιτική», η οποία αναφέρεται στο μάθημα «Πολιτική προϊόντος» του τμήματος Μάρκετινγκ. Διδάσκων καθηγητής είναι ο Παρασκευάς Αργουσλίδης, ο οποίος πριν από δύο εβδομάδες ανέλαβε τη διενέργεια ΕΔΕ για τις πρώτες αντιγραφές που κατήγγειλε η ΠΑΣΠ της ΑΣΟΕΕ.
Τις απαντήσεις στο συγκεκριμένο μάθημα δίνουν οι δύο συνδικαλιστές της ΔΑΠ Π.Π. και Φ.Ρ. Μάλιστα η τελευταία επισυνάπτει το ακριβές απόσπασμα των απαντήσεων από ηλεκτρονικές σημειώσεις του e-class
Μετά το τέλος της εξέτασης, πάνω από 15 άτομα αποχωρούν και από αυτήν την ομάδα.
Σε άλλο μάθημα, ο φοιτητής που δημιούργησε το γκρουπ, αφού ολοκληρώθηκε η εξέταση και δέχτηκε τα ευχαριστήρια μηνύματα των συμφοιτητών του, γράφει προς όλους: «Επίσημος χορηγός ΔΑΠ», χαρούμενη φατσούλα και μία καρδιά.
Πριν από λίγες μόλις μέρες ο υπουργός Παιδείας έστειλε επιστολή προς τον πρύτανη του ΟΠΑ ζητώντας ενημέρωση για τις ενέργειες της διοίκησης και αφήνοντας σαφείς αιχμές για τη δίμηνη καθυστέρηση στη διερεύνηση της πρώτης υπόθεσης.
Κι ενώ η Νέα Δημοκρατία παραμένει άφωνη για το θέμα, με την υπόθεση αναμένεται να ασχοληθεί και η Δικαιοσύνη το προσεχές διάστημα.
Πηγή: Εφημερίδα Συντακτών | Συντάκτης: Κώστας Ζαφειρόπουλος