Όπως όλοι γνωρίζετε, οι φοιτητές του τμήματος για να εξεταστούν επιτυχώς στο μάθημα «Υπολογιστικά Μαθηματικά», οφείλουν να συμμετέχουν τόσο στην τελική γραπτή εξέταση του μαθήματος όσο και στην εργαστηριακή, με ποσοστά 80% και 20% αντίστοιχα.
Το Σάββατο 28 Ιανουαρίου, μετά και την γραπτή εξέταση, ο διδάσκων κ. Π. Βασσάλος γνωστοποίησε στους φοιτητές μέσω μηνύματος στο ιδρυματικό τους μέιλ και με ανακοίνωση στο eclass το εξής:
«…Τον Σεπτέμβριο λόγω έλλειψης πόρων, πιθανότατα δεν θα γίνει εργαστηριακή εξέταση. Ίσως μόνο για ελάχιστους που έχουν πολύ σοβαρό λόγο να απουσιάσουν από την εξεταστική της 15ης Φεβρουαρίου…»
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι μια μεγάλη μερίδα φοιτητών θα αποκλειστεί από την εξεταστική Σεπτεμβρίου του ακαδημαϊκού έτους 2022-2023. Συγκεκριμένα,
• δεν θα δίνεται η δυνατότητα σε όσους φοιτητές το επιθυμούν να επιτύχουν μεγαλύτερο βαθμό στην εργαστηριακή εξέταση προκειμένου να αποκτήσουν προβιβάσιμο βαθμό,
• για όσους φοιτητές προσέλθουν για 1η φορά στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου θα υπάρχουν μικρότερες πιθανότητες επιτυχούς εξέτασης, λόγω μη συμμετοχής και προσμέτρησης του εργαστηρίου.
Για τους λόγους αυτούς, προτείνουμε ως μοναδική λύση για την επίλυση του εν λόγω προβλήματος:
-> Την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων και την εξέταση του εργαστηρίου για όσους φοιτητές το επιθυμούν κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.
Σε διαφορετική περίπτωση οφείλει ο διδάσκων και η διοίκηση του τμήματος να εγγυηθούν τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία και ότι η τελική γραπτή εξέταση του μαθήματος θα αποτελεί και τον τελικό βαθμό (σε ποσοστό 100%), χωρίς την συμμετοχή του εργαστηρίου, παρά μόνο για όσους φοιτητές έχουν ήδη εξεταστεί επιτυχώς σε αυτό τον Ιανουάριο.
Σε αυτήν την δύσκολη περίοδο, η διοίκηση του Τμήματος οφείλει να αφουγκραστεί τις ανάγκες των φοιτητών και να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια τους για έγκαιρη περάτωση των σπουδών, χωρίς να τους δημιουργεί κανένα είδους γραφειοκρατικό πρόβλημα.
Δείτε εδώ το αίτημα όπως κατατέθηκε προς τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Πληροφορικής.
Εξ αιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών μεγάλος αριθμός φοιτητών δεν έχει καταφέρει να προσέλθει στην προκαθορισμένη ώρα εξέτασης του μαθήματος «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ» αφού οι συγκοινωνίες και συγκεκριμένα η γραμμή 1 του μετρό έχει κλείσει.
Επίσης πανεπιστήμια όπως το ΕΜΠ, ΕΚΠΑ και Γεωπονικό έχουν αναβάλει τις εξετάσεις της σημερινής ημέρας με εντολή των αντίστοιχων διοικήσεων. Η διοίκηση του τμήματος οφείλει να μεριμνήσει ώστε όλοι οι φοιτητές που δεν καταφέρουν να παρευρεθούν στο πανεπιστήμιο την ώρα της εξέτασης να εξετασθούν σε μεταγενέστερο χρόνο εντός της περιόδου της εξεταστικής του χειμερινού εξαμήνου 2022-2023.
Δείτε εδώ το αίτημα όπως κατατέθηκε στην Διεύθυνση Εκπαίδευση και κοινοποιήθηκε στον Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, στην Γραμματεία του τμήματος Πληροφορικής και στον διδάσκοντα του μαθήματος κ. Αντώνη Δημάκη.
Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο αίτημα μας, για την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Τμήμα, θεωρούμε ότι θα πρέπει να λειτουργήσει κεντρικά ο προγραμματισμός των εργασιών.
Αυτό που παρατηρείται μέχρι σήμερα, είναι ότι πολλές εργασίες, ακόμα και σε μαθήματα του ίδιου έτους, συμπίπτουν χρονικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργεί μεγάλο φόρτο για τους φοιτητές του Τμήματος σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, αφήνοντάς τους σε κάποιες άλλες αδρανείς.
Επανερχόμαστε, λοιπόν, και προτείνουμε ένα πλαίσιο για την ουσιαστική εφαρμογή του θεσμού του Συντονιστή Έτους.
Πιο Συγκεκριμένα:
1. Στην αρχή κάθε εξαμήνου, κάθε διδάσκοντας θα καταθέτει στην επιτροπή προγράμματος σπουδών έναν ακριβή προγραμματισμό για το κάθε μάθημα, όσον αφορά στον αριθμό των εργασιών, το βάρος, τη δυσκολία τους, αλλά και το προγραμματισμένο χρονικό περιθώριο παράδοσής τους
2. Η επιτροπή θα καταρτίζει τον τελικό προγραμματισμό παράδοσης των εργασιών, έτσι ώστε αυτές να μη συμπίπτουν μεταξύ τους.
3. Ο συντονιστής του κάθε έτους θα αναλαμβάνει ΥΠΕΥΘΥΝΑ την υλοποίηση του προγραμματισμού, καθώς επίσης θα επιμελείται τυχών αλλαγές ώστε αυτές να μην επηρεάσουν τον συνολικό προγραμματισμό του τμήματος
4. Ο προγραμματισμός θα ανακοινώνεται στους φοιτητές στην αρχή κάθε εξαμήνου.
Τα παραπάνω θα δίνουν στους φοιτητές τη δυνατότητα να κατανέμουν καλύτερα το χρόνο τους, αλλά και να είναι αποδοτικοί και συνεπείς στις απαιτήσεις κάθε μαθήματος.
Δείτε εδώ το αίτημα όπως κατατέθηκε στην Γενική Συνέλευση του Τμήματος
Για άλλη μια εξεταστική γινόμαστε μάρτυρες της αμέλειας του καθηγητή κ. Βασίλη Βασσάλου να ανταποκριθεί επαρκώς στα ακαδημαϊκά του καθήκοντα, καθώς στο μάθημα Βάσεις Δεδομένων του κλιμακίου Α-Λ (του οποίου η εξέταση πραγματοποιήθηκε στις 16 Σεπτεμβρίου 2022) έχει καθυστερήσει μέχρι και σήμερα την ανάρτηση των αποτελεσμάτων.
Είναι γνωστό ότι το συγκεκριμένο μάθημα, όπως και η πλειοψηφία των μαθημάτων του τμήματος μας αποτελεί, όπως το ορίζει ο οδηγός σπουδών, αλυσίδα για μαθήματα επόμενων εξαμήνων. Για το λόγο αυτό απαιτούμε την άμεση γνωστοποίηση των βαθμολογιών των φοιτητών, καθώς μάλιστα πλησιάζει και η καταληκτική προθεσμία υποβολής των δηλώσεων μαθημάτων (13 Νοεμβρίου 2022). Είναι σημαντικό να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο, τον Εσωτερικό Κανονισμό του Πανεπιστημίου που δεσμεύει τους καθηγητές να κοινοποιούν τα αποτελέσματα των εξετάσεων έως ένα μήνα από την ημέρα διεξαγωγής της εξέτασης του μαθήματος.
Η απαξιωτική συμπεριφορά του Β. Βασσάλου προς τους φοιτητές έχει ξεπεράσει κάθε ανεκτό όριο. Πιστεύουμε ακράδαντα πως η αλαζονική στάση του εν λόγω διδάσκοντα πηγάζει και από το γεγονός πως, παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες μας προς το πρόσωπό του, κανένα θεσμικό όργανο του Ο.Π.Α. μέχρι σήμερα, δεν είχε την βούληση να τον υποχρεώσει να ανταποκριθεί στα ακαδημαϊκά του καθήκοντα, δείχνοντας ότι τον αντιμετωπίζει σαν ‘’ιερή αγελάδα’’.
Θέση μας είναι πως, ως υπεύθυνοι ακαδημαϊκοί πολίτες έχετε την ευθύνη να λάβετε σοβαρά υπόψη τα όσα σας αναφέρουμε παραπάνω. Ζητούμε λοιπόν να προχωρήσετε άμεσα στην επιβολή κυρώσεων κατ’ επέκταση στην παραδειγματική τιμωρία του κ. Βασίλη Βασσάλλου.
Δείτε εδώ το αίτημα όπως κατατέθηκε στον αντιπρύτανη ακαδημαϊκών υποθέσεων και κοινοποιήθηκε στην γενική συνέλευση του τμήματος
Από το 2010 μέχρι και το 2014-2015 καθώς και το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 εφρμοζόταν ο θεσμός της Συμπληρωματικής εξεταστικής ο οποίος τελικά αντικαταστάθηκε από τον θεσμό της Πτυχιακής Εξεταστικής.
Ως εκπρόσωποι φοιτητών θέλουμε να εκφράσουμε την δυσαρέσκεια των φοιτητών του τμήματος για την κατάργηση της Πτυχιακής Εξεταστικής, γεγονός που επιβάρυνε τον προγραμματισμό τους και καθυστέρησε χρονικά την λήψη του πτυχίου τους. Η εξέλιξη αυτή, όλοι καταλαβαίνουμε ότι ήταν ακόμα ένα βάρος στην πλάτη κάθε ελληνικής οικεγένειας ειδικά στην δύσκολη οικονομική συγκύρια που βιώνουμε όλοι μας.
Για αύτο, δεδομένου της μη εφαρμόγης της Πτυχιακής Εξεταστικής, θεωρούμε απαραίτητη την επαναφόρα του θεσμού της Συμπληρωματικής Εξεταστικής στο τμημά μας.
Δείτε εδώ όπως κατατέθηκε το αίτημα στην Γενική Συνέλευση του τμήματος.
Σε συνέχεια των επανειλημμένων αναφορών των εκπροσώπων φοιτητών, προς τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος, για την αντιεκπαιδευτική συμπεριφορά του Βασίλη Βασσάλου, επανερχόμαστε για να γνωστοποιήσουμε δύο ακόμη περιστατικά που καταδεικνύουν την ασυνέπεια και την ανεπάρκειά του ως προς τα εκπαιδευτικά του καθήκοντα.
Όπως κατ’ εξακολούθηση έχει καταγγείλει μεγάλη μερίδα φοιτητών κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών που ο Βασίλης Βασσάλος έχει επιφορτιστεί με τις διαλέξεις του μαθήματος «Βάσεις Δεδομένων», πολύ συχνά οι εκφωνήσεις των εργασιών που αναρτά περιέχουν ουσιαστικά λάθη που τις καθιστούν δυσνόητες ή ακόμη και μη επιλύσιμες. Η ασυνέπειά του όμως δεν σταματάει εκεί. Ενώ οι φοιτητές του αποστέλλουν συνεχώς emails για διευκρινήσεις επί των δυσνόητων και μη επιλύσιμων εργασιών, στην προσπάθειά τους να διορθώσουν τις δικές του προχειρότητες, ο Βασίλης Βασσάλος καθυστερεί χαρακτηριστικά να δώσει απαντήσεις. Ακόμη βέβαια και στην περίπτωση που αποφασίσει να ανταποκριθεί στο εκπαιδευτικό του καθήκον αρνείται το αυτονόητο αίτημα των φοιτητών για παράταση της προθεσμίας υποβολής και ας έχει αλλάξει εξ’ ολοκλήρου τα ζητούμενα των εργασιών.
Ο Βασίλης Βασσάλος όμως δεν σταματά να πρωτοπορεί! Με την ανάληψη των διαλέξεων του μαθήματος κατήργησε εν μία νυκτί τα εργαστηριακά μαθήματα κάνοντας τις Βάσεις Δεδομένων, το μοναδικό μάθημα κορμού του Τμήματος που δεν προσφέρονται φροντιστηριακές ή εργαστηριακές διαλέξεις. Βέβαια η “αλλαγή αυτή” βρίσκει απέναντί της την πλειοψηφία των φοιτητών οι οποίοι θεωρούν πολύ σημαντική την ύπαρξη εργαστηρίων στο συγκεκριμένο μάθημα.
Οι ανωτέρω αναφορές έρχονται να προστεθούν στη μακροσκελή λίστα των παραπτωμάτων του συγκεκριμένου Καθηγητή μεταξύ των οποίων αναφέρουμε τα εξής:
Τι μας περιμένει λοιπόν στο μέλλον; Πότε ο Βασίλης Βασσάλος θα σταματήσει να λειτουργεί κατά το δοκούν και θα κατανοήσει ότι είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί τους κανονισμούς του Δημοσίου Πανεπιστημίου; Εάν ο Βασίλης Βασσάλος θεωρεί τη θέση του στο Πανεπιστήμιο περιττή πολυτέλεια για τον ίδιο, τον παροτρύνουμε να την παραχωρήσει σε κάποιον νεότερο επιστήμονα που θα έχει τον ζήλο και τη διάθεση που αρμόζει σε έναν υπεύθυνο Καθηγητή Πανεπιστημίου.
Δείτε εδώ την καταγγελία, όπως τη καταθέσαμε στη
Γενική Συνέλευση του Τμήματος Πληροφορικής