Παρά την έναρξη του εαρινού εξαμήνου ήδη από τις 2 Μαρτίου, δεν έχει φτιαχτεί ακόμα e -classγια το υποχρεωτικό μάθημα του 2ου εξαμήνου «Μικροοικονομική Θεωρία», με διδάσκοντα τον κ. Αραχώβα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι φοιτητές, ιδιαίτερα εκείνοι οι οποίοι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις διαλέξεις, να μην έχουν πρόσβαση στο υλικό το οποίο διδάσκεται και να αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Για το λόγο αυτό αιτούμαστε την άμεση δημιουργία e-classστο μάθημα «Μικροοικονομική Θεωρία» και τον εμπλουτισμό του τόσο με τη παραδοτέα θεωρία όσο και με ασκήσεις, μαζί με την επίλυση τους, ώστε να μπορούν όλοι οι φοιτητές να μελετήσουν το μάθημα και να εξεταστούν επιτυχώς σε αυτό.
Δείτε εδώ την ανακοίνωση όπως κατατέθηκε στα μέλη της Γενικής Συνέλευσης του Τμηματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής με Αριθμό Πρωτοκόλλου 3430
Έχοντας διαπιστώσει, επί σειρά ετών, πως η δυνατότητα επίτευξης υψηλής βαθμολογικής επίδοσης είναι σημαντικά δυσκολότερη για τους φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε σχέση με τους φοιτητές των αντίστοιχων τμημάτων των υπόλοιπων Ελληνικών Πανεπιστημίων επανακαταθέτουμε στα μέλη της Γενικής Συνέλευσης του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής την πρότασή μας, που κινείται σε μια προσπάθεια εξομάλυνσης της βαθμολογικής αυτής ανισότητας.
Συγκεκριμένα, προτείνουμε να δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές να εξετάζονται, στην επαναληπτική περίοδο του Σεπτεμβρίου, στο σύνολο των μαθημάτων που δήλωσαν στο ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ και ΕΑΡΙΝΟ εξάμηνο. Στα μαθήματα εκείνα στα οποία οι φοιτητές έχουν επιτύχει ΠΡΟΒΙΒΑΣΙΜΟ ΒΑΘΜΟ στην κανονική εξέταση, να μπορούν να εξετάζονται και στην επαναληπτική, κατοχυρώνοντας στο πτυχίο τους τον μεγαλύτερο βαθμό.
Η πρότασή μας αποτελεί μια σοβαρή προσπάθεια αντιμετώπισης του φαινομένου του χαμηλού μέσου όρου πτυχίου των αποφοίτων μας, δίνοντας την ευκαιρία βελτίωσης βαθμού κατά την επαναληπτική περίοδο της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου. Δίνεται δηλαδή η δυνατότητα στους φοιτητές μέσα από την καταβολή παραπάνω προσπάθειας από μεριάς τους να βελτιώσουν τη βαθμολογία τους και κατ’ επέκταση το μέσο όρο του πτυχίου τους. Η υιοθέτηση του θεσμού αυτού από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας έχει αποδειχθεί επιτυχημένη, έχοντας μεγάλη αποδοχή από τους φοιτητές τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε καμία περίπτωση δεν έχει μετατρέψει τα Πανεπιστήμια αυτά σε εξεταστικά κέντρα και δεν έχει επιβαρύνει το διοικητικό έργο των Γραμματειών.
Στα πλαίσια αυτά, καλούμε τα μέλη της Συνέλευση του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, να αναγνωρίσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές στη διαδικασία λήψης του πτυχίου τους και να υιοθετήσουν τον θεσμό της Βελτίωσης Βαθμού κατά την επαναληπτική εξεταστική του Σεπτεμβρίου.
Οι εκπρόσωποι φοιτητών της ΠΑΣΠ ΑΣΟΕΕ
Γιάννος Καμζόλας | Μαριτίνα Ξαγοράρη |
Γεωργία Νέλλα | Δημήτρης Ριζάς |
Σήμερα, Δευτέρα 24/10, στο μάθημα επιλογής για τους φοιτητές του 4ου έτους, «Επιχειρησιακή Πολιτική και Στρατηγική», ο κύριος Θάνος αποχώρησε από το μάθημα του, επικαλούμενος φασαρία μέσα στο αμφιθέατρο. Συγκεκριμένα, δήλωσε πως όποτε κρίνει ότι οι συνθήκες του μαθήματος δεν ευνοούν για να διδάσκει, θα αποχωρεί και μάλιστα θα θεωρεί την ύλη διδαχθείσα και προς εξέταση. Αναρωτιόμαστε και για τον λόγο αυτό θέλουμε να μας ενημερώσετε ως εκπροσώπους φοιτητών, ποιος εσωτερικός κανονισμός επιτρέπει στον διδάσκοντα να μην ασκεί τις προβλεπόμενες από τον νόμο διδακτικές του υποχρεώσεις. Αναρωτιόμαστε αν η συμπεριφορά αυτή συνάδει με την υπευθυνότητα που πρέπει να επιδεικνύει ένας ακαδημαϊκός δάσκαλος προς το σύνολο των φοιτητών οι οποίοι προσήλθαν να παρακολουθήσουν το μάθημα του. Αναρωτιόμαστε μήπως άλλες υποχρεώσεις (ξένες προς τα διδακτικά του καθήκοντα) τον κρατούν μακριά από το αμφιθέατρο.
Θεωρούμε ότι η Διοίκηση του Τμήματος, οφείλει να επιλαμβάνεται τέτοιων αυθαίρετων συμπεριφορών και στα πλαίσια αυτά να έρθει σε επικοινωνία με τον διδάσκοντα για να μην επαναληφθεί το ανωτέρω φαινόμενο. Είναι ευθύνη της Διοίκησης να παρεμβαίνει άμεσα προκειμένου οι διδάσκοντες να τηρούν τις προβλεπόμενες από τον νόμο ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις. Αξίζει να επισημάνουμε ότι ο κύριος Θάνος θα πληρωθεί κανονικά για το δίωρο μάθημα που επέλεξε να μην κάνει.
Με αφορμή την έναρξη των δηλώσεων μαθημάτων, κρίνουμε απαραίτητη την επαναφορά του πάγιου αιτήματός μας, για τη θέσπιση ανοιχτής και κοινής, για τις δύο κατευθύνσεις, λίστας προσφερόμενων μαθημάτων επιλογής στους φοιτητές του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών Τμήματός μας, οι προϋποθέσεις για τη λήψη πτυχίου προβλέπουν την επιτυχή εξέταση σε 20 μαθήματα κορμού, 10 υποχρεωτικά μαθήματα κατεύθυνσης και 10 μαθήματα επιλογής. Η πρόταση που καταθέτουμε λοιπόν υπόψη των μελών της Γενικής Συνέλευσης αφορά τα μαθήματα επιλογής και συγκεκριμένα τη δημιουργία κοινής λίστας μαθημάτων επιλογής προκειμένου να δίνεται στους φοιτητές η δυνατότητα περισσότερων βαθμών ελευθερίας στη δήλωση μαθημάτων. Στη λίστα αυτή θα περιλαμβάνονται:
τα προσφερόμενα μαθήματα και των 2 κατευθύνσεων (υποχρεωτικά και επιλογής),
μαθήματα που θα δημιουργηθούν και θα προσφέρονται από το Τμήμα,
ένας αριθμός μαθημάτων που προσφέρονται από τα υπόλοιπα Τμήματα του Ο.Π.Α.1
Παράλληλα θεωρούμε πως η Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών οφείλει να δώσει τη δυνατότητα στους φοιτητές να εξετάζονται σε ένα σύνολο 10 μαθημάτων επιλογής ανεξαρτήτως έτους και εξαμήνου. Τα μαθήματα αυτά θα μπορούν να προέρχονται τόσο από τα προτεινόμενα επιλογής της κάθε κατεύθυνσης όσο και από την κοινή λίστα μαθημάτων επιλογής, και οι φοιτητές να απαιτείται να εξεταστούν σε τουλάχιστον 5 από αυτά της κατεύθυνσης.
Όλες οι παραπάνω προτάσεις αποτελούν πραγματικότητα στα υπόλοιπα Τμήματα του Πανεπιστημίου μας και έχουν ιδιαίτερη αποδοχή από τους φοιτητές τους. Επομένως, η υιοθέτησή τους από το Τμήμα μας θα δώσει την ευκαιρία στους φοιτητές να παρακολουθήσουν εκείνα τα μαθήματα που πραγματικά τους ενδιαφέρουν και πιστεύουν ότι θα τους φανούν χρήσιμα στην μετέπειτα ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους πορεία, ιδιαίτερα εκείνων που άπτονται και διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, συμβάλλοντας παράλληλα στην έγκαιρη περάτωση των σπουδών τους.
i Για μια προτεινόμενη λίστα μαθημάτων από τα υπόλοιπα Τμήματα του Πανεπιστημίου μας συμβουλευτείτε το σχετικό αίτημα που καταθέσαμε στην Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος με Αριθμό Πρωτοκόλλου 2379/30-10-2020.
Το Τμήμα μας, για ακόμη μία χρόνια, δεν έχει μεριμνήσει ώστε να προσφέρει γνώσεις και εφόδια τους φοιτητές χωρίς κοινωνικές ή οικονομικές διακρίσεις..
Στα πλαίσια του υποχρεωτικού μαθήματος, για την λήψη πτυχίου, «Γλώσσες Προγραμματισμού», θα διδάσκεται και εξετάζεται, και η γλώσσα προγραμματισμού MATLAB, μαζί με της Python και R, που έχει ένα διόλου ευκαταφρόνητο κόστος για τον μέσο χρήστη.
Παρόλες τις αλλαγές που έγιναν και αφορούσαν το μάθημα του 3ου εξαμήνου, «Στοιχεία Ανάπτυξης Επιχειρησιακών Λύσεων με την Βοήθεια της Πληροφορικής», όπου διδασκόταν αποκλειστικά η γλώσσα προγραμματισμού MATLAB, η μετανομασία του σε «Γλώσσες Προγραμματισμού,» δεν άλλαξε το ριζικό πρόβλημα του μαθήματος, που δεν ήταν άλλο από την αδυναμία ουσιαστικής τριβής του φοιτητή με το γνωστικό αντικείμενο.
Για άλλη μία χρονιά οι φοιτητές του Τμήματος θα κληθούν να διδαχθούν, εκπονήσουν εργασία και να εξεταστούν και σε μία γλώσσα προγραμματισμού, η οποία όμως απαιτεί ένα υψηλό κόστος. Ως αποτέλεσμα, οι φοιτητές δεν θα αποκτήσουν εις βάθος γνώση της πρακτικής εφαρμογής του προγράμματος και παράλληλα οι αντικειμενικοί σκοποί του μαθήματος δεν θα εκπληρωθούν ουσιαστικά.
Στα πλαίσια αυτά απαιτούμε την άμεση και δωρεάν χορήγηση του προγράμματος της MATLAB, σε όσους φοιτητές παρακολουθήσουν ή δηλώσουν το μάθημα «Γλώσσες Προγραμματισμού». Σε περίπτωση αδυναμίας ανταπόκρισης του Τμήματος, απαιτούμε την διδασκαλία, την εκπόνηση της εργασίας και την εξέταση του μαθήματος αποκλειστικά και μόνο στις άλλες δύο γλώσσες προγραμματισμού, Python και R.
Δείτε εδώ το αίτημα οπώς κατατέθηκε στην συνέλευση του τμήματος
Με αφορμή τις ανακοινώσεις των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ και τη γενικότερη μείωση της αναγνωρισιμότητας του Τμήματός μας τα τελευταία χρόνια, κάτι που γίνεται αντιληπτό από τη σημαντική κάθοδο της βάσης του Τμήματος, σας καταθέτουμε ορισμένες προτάσεις για την καλύτερη προβολή του. Οι προτάσεις αυτές έχουν σκοπό την ανάδειξη του Τμήματός μας στα εξής επίπεδα:
i Συμβουλευτείτε το σχετικό αίτημα που καταθέσαμε στην Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος με Αριθμό Πρωτοκόλλου 2379/30-10-2020).
Οι εκπρόσωποι φοιτητών της ΠΑΣΠ
Αρ.Πρωτοκόλλου: 5315/15-09-2022